Onderhoud en support netwerk apparatuur
31 december 2021 

Onderhoud en support netwerk apparatuur

Onderhoud en support op uw netwerk apparatuur. 

Is het nodig om een support contract te hebben in geval van een hardware of software storing ? In de meeste gevallen is het wel fijn om te weten dat u iemand kan bellen die uw probleem snel kan oplossen. Zeker als dit bedrijf kritische apparatuur betreft. Niet alle hardware heeft een SLA of support contract nodig met een bepaalde responstijd. Maar in de meeste gevallen zie je toch wel dat een netwerkswitch Firewall Router of een WiFi netwerk toch wel een contract kan gebruiken.

Hoe vervelend is het als uw medewerkers niet kunnen mailen of uw relaties niet op het WiFi netwerk terecht kunnen. Hoeveel kost het u als het magazijn geen orders kan pikken en dat de pakbonnen niet doorkomen. Zo zijn er legio voorbeelden te noemen van doem scenario's.

Uiteraard is er bij een storing niet meteen een man overboord. Tegenwoordig zijn er genoeg Devices met dubbele voedingen en ventilators die bij uitval de taak overnemen. Veel switches draaien vaak in een stack en nemen ook taken van elkaar over. Op dat moment is een next business day contract voor het vervangen van de hardware meer dan genoeg. U kan zelf ook kiezen op spare-parts zelf op voorraad te leggen. Op deze manier kan de eigen IT manager of engineer de storing zlef oplossen

Maar goed er zijn genoeg scenario`s en mogelijkheden om uw netwerk te verzekeren met een service pack die binnen een paar uur of dagen de storing weer oplost.

Support mogelijkheden

U kan kiezen uit diverse optie hierbij een paar mogelijkheden

  • Onderhoud en support in eigen huis regelen voor de hardware (eigen engineer)
  • Spare parts op voorraad leggen
  • Support van een 3e partij vaak alleen hardware support
  • Support van de Vendor inclusief helpdek support bug fixes en updates
  • Alleen software support en helpdesk support (meestal via Vendor ivm updates en bug fixes)
  • Uitbesteden als u meer vestigingen heeft ( service partner die alles regelt icm de fabrikant bijv: Cisco HP Juniper Fortinet)

Zoals u ziet meerdere oplossingen die mogelijk zijn. Alles ligt aan de business impact en het budget wat beschikbaar is. Vaak zien we wel that third party support dus niet van de fabrikant voordeliger is. Maar dan is wel vaak zonder software support. U moet zich ook afvragen of u elke update meteen wilt updaten. Dit kan ook problemen met zich meebrengen. U zult er wel slim aan doen om de meer kritische update wel uit te voeren. Dit om een datalek of andere problemen te voorkomen. Security is altijd een topic wat mee speelt. Hackers liggen op de loer dus dat is er wel een om rekening mee te houden.

Vareza levert hardware en support, u kunt bij ons kiezen uit vendor support of een third party oplossing. Een combinatie is ook een mogelijkheid. Wij denken graag naar u mee naar de beste en voordeligste oplossing voor uw onderhoud en support behoeftes.


Andere mogelijkheden zijn ook nog om uw Firewall Switch of WiFi beheer volledig uit te besteden. Wij zorgen dan dat u kan doen waar u goed in bent. En wij regelen het beheer en support van uw omgeving.

Vareza is Cisco certified partner dit is handig voor het leveren van Cisco hardware en SmartNet services. Anderszijds zijn wij ook Ingram Micro professional service partner. Een van de voordelen is dat Ingram Micro alleen samenwerkt met IT bedrijven, op deze manier is de continuïteit voor u als bedrijf altijd gewaarborgt. Wij nodigen u graag uit in Eindhoven op het kantoor van Ingram Micro 

Net als verzekerings (assurantie) kantoren hun contracten onderbrengen bij een grote verzekeraar doen wij dat ook. Dat is in ieders belang, en zeker voor onze klanten zodat uw IT zorg altijd door gaan. Ingram Micro is onze partner met een omzet van meer dan 60 Miljard per jaar wereld wijd is uw IT zorg altijd gewaarborgd. Kennis en kunde is altijd up to date. Daarnaast is er een een nauwe samenwerking met fabrikanten zoals HP, Cisco en Fortinet. 

WIlt u meer weten neem dan contact met ons via 040 2405388 of mail naar sales@vareza.nl 



Over de schrijver
Reactie plaatsen